Klima cihazının zamanı beşeriyet derece eskidir. İlk insanoğlu üzeri ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sahip olmak için efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için deniz gücü ile çdüzenışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanma alanını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her saat 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden beceri vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, henüz ak ve cömert evetşayabilmek için klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya işyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Artık klima sıfır işyerlerinde sima çdüzenışmak istememektedir. Önce işyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor takımı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek için kullanılan bir takım olmaktan çıailep, kışın da ısınmak için yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima kullanma düzenışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar verme sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın düzenınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana yakışır seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlamlanamaması, rast montaj uygulamalarının binalmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate düzenınmalıdır. Klima takımı satın düzenınmadan önce bu kriterler dikkate düzenınarak küçük bir sondaj binalmalıdır.
Comments
This post has no comments yet. Be the first to comment