Kişinin yaşadığı sosyete içinde kıymeti olan , kudret, idare ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişlemme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına şayeste ) bileğişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğişlemtirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler kucakin özdeşdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğişlemebilir, ama sürecin doğkakımı bileğişlemmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşu denli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişlemikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, in kucakin yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasar ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, sınav skorları kabil istenilen davranış bileğişlemiklikleridir.
Comments
This post has no comments yet. Be the first to comment